Toinen ajopaiva aloitettiin tukevalla aamiaisella Route66 hotellissa. Kasilta remmi oli jo pyorien paalla ja matka jatkuin. Keli olik aamulla jo muikea, koleudesta ei ollut tietoakaan. Rapsakassa aamukelissa fiilis ajellessa Illinoisin maaseutua oli varsin makea.
Eka stoppi oli Sugar Creek:n katettu silta. Siella kerroin routen historiasta siltoja silmalla pitaen. Tama 2. ajopaiva voisikin olla nimeltaa siltojen paiva, silla tanaan katsastetaan useampi R66 aiheinen sellainen. Maissipellot, joita esim heinakuussa nakee ovat tiessaan huhtikuussa. Maisemat ovat tykkanaan erilaiset. Ei pahat, erilaiset.
Seuraavana rastina oli tankkaus ja sitten taival vei meidat Chain Of Rocks rautasillalle. Laiskimmat (Eskolle fanipostia ;) ) eivat tohtineet kavella osavaltioiden rajalle asti. Mississippi jokihan toimii Illinois ja Missouri osavaltioiden rajana. Rajalla keskella jokea ja 1.7km pitkaa siltaa naki selvasti, etta sateista on ollut, sita verran leveana iso M virtasi vuolaana. Kavelymatkalla bongattiin nuori haukka, joka sillan reunalla istuskellen kummasteli meita...ei ollut poika peloissaan.
Kotvan ajon paassa oltiinkin sitten St Louis:ssa ja Saarisen kaarella. Lahes koko porukka otti tieteiselokuvamaisen hissin huipulle. Laheinen baseball stadioni oli aariaan myoten taynna. Loppupaiva ajeltiinkin sekalaista ja varsin makeaa ajoa Ozarkkien maisemissa. Taalla puissa ei ole lehtia viela joten taas maisemat ovat muihin reisuihin verrattuna erilaiset. Keli ei olisi talle 280 mailian ajopaivalle voinut olla yhtaan parempi. Suorastaan herkullinen aurinkoinen 18 astetta.
Perille Munger Moss motelliin Lebanoniin saavuttii 1830 eli hyvissa ajoin ja hyvissa fiiliksin. Paatin esitella taalla sivuilla kaikki matkalla mukana olevat pyoratyypit kommentein ja kuskein. Ensimmaisen kunniapaikan saa Mohkon fanittama Esko ja HD Street Glide vm 2008. Street Glide on Electra Gliden sisko. Tuulilasi on chopattu 5 cm tyngaksi, siita puuttuu keulalta spot valot seka takaa pitsa boksi laukku seka sivulaukkujen suojaraudat. Lisana Electraan tassa enemman kaupunkimallisessa pyorassa on hieman kromia. Pyoraa on hieman laskettu ja satulakin on enemman yhden hengen kayttoon tarkoitettu Electraan verrattuna. Muuten pyora on tekniikaltaa identtinen Electra Gliden kanssa, joten 2008 pyorien ajettavuudesta, tekniikasta ja eroista aiempii vuosimalleihin myohemmin lisaa. Kuski Esko on varsinainen huuliveikko. Hauskaa seuraa ja edelliselta R66 reissulta tutun Mohkon kanssa saavat sanailua aikaiseksi todennakoisesti vaikka hiuspinnista :) Eskon mukaan Street Glide on "sika hyva" ja etta Yamaha menee vaihtoo heti kun Suomeen paasee ;) Terveisia vaan sine YCCF:n kavereille, Esko loikkaa ;)
Kuvissa: Poseerausta Soulsby Shellilta Mt Olivessa, osaposeeraus Chain Of Rocks- sillalla Illinois'n ja Missourin rajalta Mississippi joelta. Street Glide ja Esko :) paivan pyoraesittelyssa.
No nyt kyllä alkaa käymään kateeksi jos noin hienot kelit, täällä Pihtiputtaalla nollassa ja maa valkoisena, ajokeleistä ei tietoakaan. Esko lupaa vaan, ei se mihinkään vaihda. Lassi
Kirjoittanut: Lassi | tiistai, huhtikuu 08, 2008 klo 07:22
3sko ei hiuspinnejä kaipaa! mutta tukea myös tulevassa uudessa mp kerhossaan tulakseen valituksi johonkin hommaan, joten 3sko ei voi lähteä.
Muuten tuli jutusta mieleen: "Sulla on mauton kravatti. Mutta sopii sulle."
Jartsille: juttelin Myslin kanssa,
"onkohan Jartsin laukut pysyneet
pyörässä mukana?
Olkaahan pojat fiksusti ja antakaa Antin hoitaa hommansa.
Kirjoittanut: Möhkö | tiistai, huhtikuu 08, 2008 klo 09:35